Med leti 2019 in 2022 smo izvedli projekt Erasmus ka229: Kako doživljamo virtualni svet? Naša šola se je ponovno preizkusila kot koordinatorica. Projekt je trajal od 1. 9. 2019 do 31. 8. 2022 in smo ga izvedli v sodelovanju s partnerskima šolama IES Ordoño (León, Španija) in Filološko gimnazijo Beograd (Srbija). V projekt je bilo vključenih 20 dijakov z vsake šole, rojenih v letu 2003, ki so se ukvarjali z naslednjimi področji: (resnicoljubno) novinarstvo in pojav lažnih novic; medijske reprezentacije stereotipov in spletno nasilje; kdo sem jaz, ko sem na internetu; zasvojenost z internetom.
Projekt smo začeli s pozivom dijakom, ki je vključeval vse zahtevane podatke: starost, namen projekta, motivacijsko pismo.
Oktobra 2019 smo izvedli usposabljanje za učitelje v Celju, kjer smo organizirali vrsto zanimivih in uporabnih delavnic. Več o srečanju si lahko preberete na naslednji povezavi: https://www.prvagim.si/glavno/organizirali-smo-usposabljanje-za-ucitelje-v-projektu-erasmus-ka229
Projekt je poleg dela v šoli vključeval tudi tri 5-dnevne mobilnosti (izmenjave) dijakov, in sicer v februarju 2020 so slovenski in srbski dijaki obiskali León, kjer so spoznavali razliko med resnicoljubnim novinarstvom in lažnimi novicami, obiskali smo Incibe (španski nacionalni center za internetno varnost). Več o izmenjavi si lahko preberete na naslednjih povezavah:
Kratka novica: https://www.prvagim.si/glavno/projekt-erasmus-ka229-v-spaniji
Dnevnik z izmenjave: https://www.prvagim.si/kajuh-press/izmenjava-v-leonu-erasmus-projekt
Zaradi epidemije coronavirusne bolezni smo za leto dni prestavili načrtovane izmenjave v živo, zato pa smo izvedli kar nekaj druženj v videokonferenčnem okolju GoogleMeet (decembra 2020 – diskusija na temo filmov Social Dilemma in Cyberbullying; maja 2021 predavanje Igorja Radulovića, poznavalca TikToka in influencerja).
Po ogledu filmov so imeli dijaki diskusijo, nato pa so morali ustvariti likovna dela. Več o umetniškem ustvarjanju: https://www.prvagim.si/glavno/erasmus-ka229-likovni-projekt
Daljše poročilo o aktivnostih na projektu: https://www.prvagim.si/kajuh-press/o-sodelovanju-v-projektu-erasmus-ka229-kako-dozivljamo-virtualni-svet
Septembra 2021 smo izvedli izmenjavo v Celju, udeležili so se je le dijaki španske šole, Srbi so zaradi slabe zdravstvene situacije ostali doma. V Celju so dijaki spoznavali sebe in kdo so, ko so na internetu, zakaj so določene vsebine tako zasvojljive in kako delujejo triggerji. Izvedli smo tudi nekaj vaj sproščanja in čuječnosti, z namenom, da se vrnejo k sebi in vidijo, da je življenje brez ekranov tudi pestro in predvsem bolj umirjeno.
Poročilo z začetka izmenjave: https://www.prvagim.si/glavno/mednarodna-izmenjava-v-celju
Poročilo po izmenjavi: https://www.prvagim.si/glavno/kdo-si-ko-si-na-spletu
Oktobra 2021 smo odšli na izmenjavo v Beograd, kjer so nam srbski kolegi s Filološke gimnazije pripravili zelo zanimive delavnice in predavanja s poudarkom na internetni varnosti, zločinih in nadlegovanju na spletu.
Napovednik pred izmenjavo v Srbiji: https://www.prvagim.si/glavno/mednarodna-izmenjava-v-srbiji
Dnevnik z izmenjave v Srbiji: https://www.prvagim.si/kajuh-press/dnevnik-z-izmenjave-v-beogradu
Vtisi po izmenjavi v Srbiji: https://www.youtube.com/watch?v=ufBLLDU1hrc
Kratek video o izmenjavi: https://www.youtube.com/watch?v=SrfVIqa-SQs&t=44s
Decembra smo izvedli Erasmus dan, kjer so sodelujoči dijaki z vseh treh šol razpravljali o smernicah za bolj varno uporabo interneta:
https://www.prvagim.si/glavno/erasmus-dan
Projekt smo zaključili s skupno konferenco, ki smo jo izvedli preko Zooma in na kateri so dijaki predstavili svoje ugotovitve in končne izdelke, ki služijo kot smernice za varno uporabo interneta: brošure, plakat in kviz.
Mednarodni projekti so priložnost, da dijaki raziskujejo temo, ki jim je pomembna, in pridobijo novo znanje, ki ga povežejo s svojim dosedanjim znanjem in delom v šoli. Pridobijo pomembne izkušnje na mednarodnem področju, saj spoznajo novo evropsko kulturo in civilizacijo ter aktivno uporabljajo tuje jezike.
V projektu sta poleg koordinatorice, Nataše Peunik, aktivno sodelovali tudi profesorici Lea Gornjak in Nina Trojner ter ravnatelj, dr. Anton Šepetavc.
Nataša Peunik, koordinatorica projekta