V petek, 23. 10. 2015, je na Osnovni šoli Podčetrtek potekal dan poklicev, kjer so se predstavile vse srednje šole iz Celja in okolice, med katerimi je bila tudi naša gimnazija.
Prireditev se je začela ob 8.50. V vsaki učilnici so profesorji predstavili svojo šolo, osnovne podatke o njej, zanimivosti in podali nekaj informacij o možnostih vpisa nanjo, kar je še posebej zanimalo dijake devetih razredov. Našo šolo sta v učilnici predstavljali svetovalni delavki in profesorici Lea Gornjak in Martina Šmid. Učenci so krožili in vsakih petnajst minut poslušali predstavitev nove srednje šole v naslednji učilnici.
Medtem je v telovadnici potekala malo drugačna predstavitev srednjih šol. Vsaka šola je imela svojo mizo, kjer smo dijaki predstavljali najzanimivejše stvari, ki jih počnemo pri pouku, in učencem podali mnenje o šoli iz prve roke. Našo šolo je predstavljalo osem dijakov, ki smo prikazovali poskuse iz fizike, kemije in biologije.
S področja fizike smo predstavili uporabo senzorja v povezavi z računalniškim programom Logger Pro, pri tem je na stojalu na vzmeti visela plišasta vrana in nihala, program pa je na računalniku izrisoval graf hitrosti in oddaljenosti od senzorja. Predstavili smo tudi nekaj poskusov z vakuumsko črpalko. Povezali smo jo s steklenim zvonom, v katerega smo najprej dali Haribo penaste bombone, ki so ob nastanku vakuuma narasli. Enako se je zgodilo z delno napihnjenim balonom. Ko pa smo v vakuum dali kozarec z vodo, je s tlakom v zvonu padlo tudi vrelišče vode, zato je voda zavrela že pri sobni temperaturi.
Dijaki, ki so predstavljali biologijo, so s štirimi šolskimi polži navduševali predvsem učence nižjih razredov, starejšim pa so odgovarjali na vprašanja o bioloških značilnostih polžev. Učencem so pokazali tudi, kako se uporablja mikroskop.
S področja kemije so dijakinje predstavile nekaj poskusov v povezavi z dokazovanjem različnih snovi, elementov. Učenci so narisali risbe s kemikalijo, ki je na suhem zraku imela drugačno barvo kot ob prisotnosti vlage.
Učencem se je celotna prireditev zdela zelo zanimiva, dijaki pa smo bili veseli, da smo lahko mlajšim generacijam predstavili, kako zanimivo je na naši gimnaziji. Upamo, da smo učence OŠ Podčetrtek navdušili in se nam bodo naslednje leto pridružili.
Tadej Počivavšek, 3. c