Pa se spoznajmo

Letos so bili za prve letnike prvič organizirani geografsko-naravoslovni spoznavni dnevi, ki so za splošne oddelke potekali v Logarski dolini. Dijaki 1. a, b in č-razreda ter njihovi razredniki in nekaj učiteljev smo se tega dogodka, namenjenega ustvarjanju močnejše povezanosti znotraj razredov, z veseljem udeležili, 10. in 11. septembra. Naši vrstniki iz ostalih splošnih oddelkov pa so imeli spoznavne dneve 17. in 18. septembra.

Najprej smo se ustavili v Solčavi, kjer smo si v župnišču Solčava ogledali razstavo kamnin in fosilov ter metuljev. Pot smo kar peš nadaljevali do Solčavske gotske cerkve ter potem do muzeja Rinke, kjer smo se naučili veliko novega o Solčavi. Spoznali smo njeno živalstvo, rastlinstvo, hrano, običaje,  obrtništvo …

Potem smo končno prišli do Logarske doline, kjer smo se namestili v penzionu ”Na razpotju”. Odpravili smo se do slapa Rinke, ki je s svojimi 105 metri drugi najvišji slap v Sloveniji. Ustavili smo se tudi ob neki kočici, kjer smo risali naš pogled na Logarsko dolino, če bi bila dovoljena gradnja, potem pa smo imeli različne igre. Namen iger je bil medsebojno sodelovanje. Po igrah je sledil še orientacijski pohod in čeprav se je ekipa 1. a-razreda malce slabše odrezala – bili smo namreč zadnji – smo se imeli super, saj smo kljub nekaterim nestrinjanjim glede poti, na koncu le prišli do cilja. Sledila je težko pričakovana večerja, ki nas je že čakala v penzionu. Malce smo bili razočarani, ker je bilo oblačno in zvečer ni bilo mogoče opazovati zvezd, a smo se znašli in se igrali nekaj spoznavnih iger. Podajali smo si klobčič volne in odgovarjali na vprašanja potem smo vsakemu na list napisali, kaj nam je všeč na njem ter zbirali podpise, kdo iz razreda ima določeno lastnost.

Naslednji dan smo opazovali lišaje na različnih drevesnih vrstah, jih šteli, določali vsako vrsto lišaja in računali indeks zračne čistosti IAP. S tem smo ugotovili čistost zraka, ki je bila iz razreda 2, torej zelo dobra. Poleg tega smo še primerjali vodo iz Celja in Logarske, jima merili delež fosfatov, amonijevih ionov, nitratov, nitritov, trdoto, pH ter temperaturo. Dokazovali smo tudi apnenec s pomočjo raztopine klorovodikove kisline. Pri dokazovanju nastaja ogljikov dioksid in če je bil kamen res iz apnenca, smo slišali šumenje ter videli mehurčke.

Po kosilu smo se odpravili nazaj proti Celju, polni novih spominov.

Iva Škorjanc, 1. a

 

 

Dostopnost